وظایف کمیته تخصصی اصلاح نظامهای استخدامی و ساختار نیروی انسانی
الف – برنامه ریزی برای اجرای دقیق کلیه مصوبات هیئت محترم وزیران و بخشنامه های شورای عالی اداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مراجع مربوطه راجع به نظامهای استخدامی، موضوع برنامه چهارم از هفت برنامه
ب – بررسی مشکلات اجرائی، مصوبات و بخشنامه های صادره از مراجع ذیربط در رابطه با طرحهای طبقه بندی مشاغل، حقوق و مزایا و قوانین و مقررات
پ –پیشنهاد اصلاح ساختار نیروی انسانی در صورت نیاز
ت – بررسی و تجریه و تحلیل وضعیت موجود نیروی انسانی دستگاه از نظر: ترکیب سنی، ترکیب تحصیلات رسمی، سوابق تجربی (سابقه کار، نرخ افزایش و کاهش سالانه نیرو در طول برناه های اول، دوم و سوم، وضعیت ثبات شغلی (نرخ جابجائی پرسنل بخش)، آموزشهای مهاتری (حرفه ای) ارائه شده به آنان و ترکیب شغلی (پراکندگی پرسنل بخش در سطوح تخصصی – پشتیبانی، کارشناسی - اداری، ستادی – اجرائی)
ث –استفاده کامل و مناسب از فن آوری اطلاعات (IT) به منظور تشکیل بانک اطلاعات پرسنلی و دستیابی سریع و به موقع اطلاعات مورد نیاز
ج – بررسی و تجزیه و تحلیل قوانین و مقررات حاکم بر جذب و نگهداری و ارتقاء نیروی انسانی دستگاه در مقایسه با بازار کار (دستگاههای دولتی ، بخش خصوصی)
چ- ارائه چشم انداز (وضعیت مطلوب) نیروی انسانی دستگاه از نظر کمیت و ترکیب آن در چارچوب مدل منطقی برنامه ریزی نیروی انسانی تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور و تعیین راهکارهای اجرائی برای دستیابی به این وضعیت
ح – تنظیم و ارائه پیشنهادات لازم و قابل اجرا در مورد جذب، نگهداری، آموزش و بهسازی و ارتقاء، توانایی وافزایش بهره وری پرسنل بخش