10 اردیبهشت 1403

مسئول واحد:

الهام علی پور - کارشناس مامائی

 

ستاد گسترش
مدیریت تامین نیرو ، امکانات و گسترش شبکه

 

واحد ستاد هماهنگی گسترش شبکه از جمله واحدهای ستادی مرکز بهداشت هر شهرستان است که با ابزارهای مدیریتی ارتباط نزدیک داشته و وظایفی از قبیل پیگیری و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات اساسی متناسب با گسترش شبکه ، وسعت و جمعیت منطقه را به عهده داشته و با برنامه ریزی صحیح و مناسب می بایستی بهره وری مناسبی با حداقل امکان مادی و انسانی داشته باشد همچنین نظارت و کنترل و سرپرستی توسعه واحدهای بهداشتی درمانی و نظارت بر کار کارکنان و هماهنگ کردن آنها و انجام اقدامات لازم در خصوص تامین نیازهای پرسنلی کارکنان و سایر امور جاری از جمله وظائف این واحد می باشد . این واحد از ابتدای شروع فعالیت مرکز بهداشت فعال بوده و از ارکان اصلی مرکز بهداشت است .

شرح وظایف :

۱- تعیین پراکندگی جغرافیایی واحدهای بهداشتی در منطقه و نمایش آن در نقشه .

۲- بررسی و تطبیق شرایط جغرافیایی و جمعیتی منطقه با امکانات فنی و پوشش واحدهای بهداشتی و پیشنهاد اصلاح طرحهای گسترش و یا تبدیل واحدها .

۳- بررسی و تطبیق نیروی انسانی منظور شده برای واحدها و پیشنهاد اصلاح تشکیلات آن .

۴- نظارت بر اجرای ضوابط گسترش واحدهای بهداشتی ، ادغام خدمات و هماهنگی واحد های بهداشتی .

۵- تهیه و اجرای پروژه های تحقیقات کاربردی در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی در منطقه.

۶- مشارکت در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی که به واحدهای بهداشتی اعزام می شوند.

۷- مشارکت و پیگیری پروژه های جدید مربوط به سیستم خدمات .

۸- بررسی و تعیین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی منطقه و پیگیری تامین آنها .

۹- توزیع و اعزام نیروهای مستعد خدمت و پیام آوران بهداشت سهمیه مرکز بهداشت منطقه و نظارت بر نحوه خدمت آنان .

۱۰- گزارش تنگناها و نارسائیهای موجود و پیشنهاد راه حل مناسب.

۱۱- هماهنگی و همکاری با برنامه های جاری بهداشتی در منطقه .

۱۲- همکاری با مرکز آموزش بهورزی برای انتخاب و تربیت بهورزان بومی .

۱۳- نظارت بر آموزش کادر کمکی مورد نیاز مرکز بهداشت .

۱۴- انجام سایر دستورات مربوط به خدمات بهداشتی منطقه .

۱۵- تدوین و پیشنهاد و اجرای برنامه های آموزش و آموزش حین خدمت برای کارکنان بهداشتی و مشارکت در اجرای آنها.

طرحهای درحال اجرا :

· طرح پزشک خانواده

· IHNS

· برنامه ثبت موارد فوت